کد خبر: 11653
تاریخ انتشار: جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 15:00   18 May 2018
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: ورزش جزیره خارگ نیاز به جانی تازه داشته و دارد و بایستی حمایت لازم صورت گیرد و اعتبارات لازم اختصاص یابد.

  

به گزارش «ورزش بوشهر»؛ مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به گزارش اخیر یکی از اعضای شورا در خصوص صورتجلسه مساعدت مالی به ورزش خارگ و تیم ایرانجوان بوشهر و باعنایت به ایجاد شبهه و نگرانی شهروندان و در راستای شفافیت کامل ابعاد موضوع لازم می‌دانم با ارائه مدارک و مستندات مرتبط، روشنگری لازم که حق همه مردم شریف خارگ است را خدمت آنها ارائه کنم.

وی افزود: از همه مسئولین استانی که درطول شش ماهه دوم سال ۹۶ به مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی خارگ اعتماد کرده و اعتبارات استانی را از ۱۸ میلیارد ریال(مصوب تیرماه ۹۶) به ۴۳ میلیارد ریال (۲۳۰درصد افزایش) افزایش دادند نهایت سپاسگزاری را دارم و بدانید این اتفاق در سایه تعامل و دوستی و تلاش و کار شبانه روزی شورا و شهرداری با مدیران ارشد استانی محقق شده است.

باقری بیان کرد: همه می دانید در بدو ورود شهردار، وضعیت بدهی شهرداری مبلغی حدود ۹ میلیارد تومان و موجودی حساب شهرداری ۲۹ میلیون تومان و عمده پروژه ها نیمه کاره رها و بخشی زیادی از مطالبات کارکنان پرداخت نشده بودند. اما ورزش جزیره خارگ نیاز به جانی تازه داشت و دارد و بایستی حمایت لازم صورت می پذیرفت.

وی گفت: تیم های استانی از جمله ایرانجوان وضعیت خوبی نداشت و مدیران ارشد استان نیز بر این موضوع واقف بودند و دغدغه حذف تیم ها از لیگ های استانی و کشوری در بیانیه نایب رییس شورا نیز مشهود است

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ اضافه کرد: طی توافق و تعامل با مدیران ارشد استان مقرر شده بود با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی به سرجمع پروژه های عمرانی خارگ، شهرداری خارگ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به ورزش خارگ و ۲۰۰ میلیون تومان به تیم ایرانجوان از محل درآمدهای داخلی خود مساعدت مالی کند.

وی بیان کرد: در این راستا موضوع توسط شهرداری با شورا طی نامه شماره ۱۵۹-۹۶/م/ش مورخ ۱۸ دیماه ۹۶ مکاتبه شد و لایحه شهرداری در جلسه رسمی شورا مطرح ودر جلسه شماره ۳۹ مورخ ۲۳ دیماه ۹۶ صورتجلسه شد(۳نفر موافق و ۲ نفر مخالف) و طی نامه شماره ۵۷۶/۹/ش خ مورخ ۲۵ دیماه ۹۶ به فرمانداری ارسال و جواب فرمانداری مبنی بر رد مصوبه طی نامه شماره ۱۰۲۱۹مورخ ۲۳ بهمن ۹۶ به شورا ابلاغ شد.

باقری خاطرنشان کرد: در سال جدید مجددا موضوع مذکور در دستور کار شورا قرار گرفت و لایحه شهرداری در جلسه رسمی شماره ۶۴ مورخ ۱۹ فروردین ۹۷ شورا مطرح و صورتجلسه شد(۳نفر موافق و یک نفر مخالف و یک نفر غایب) وطی نامه شماره ۶۸۹/۹/ش خ مورخ ۲۰ فرودین ۹۷ به فرمانداری ارسال شد.

وی افزود: با توجه به مخالفت و عدم حضور دو نفر از اعضا و بروز پچ‌پچ‌های در گوشی این بار علیرغم میل باطنی اعضای موافق که باعث بی نصیب ماندن جوانان جزیره از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی استان، این شورا طی نامه شماره ۲۰/۹/ش خ مورخ ۲۹ فروردین ۹۷ درخواست خروج از دستورکار صورتجلسه پیش گفته را ارسال کرد و در نهایت طی نامه شماره ۲۵/۹/ش خ مورخ پنجم اردیبهشت ۹۷ نتیجه صورتجلسه مبنی بر عدم تصویب به شهرداری ابلاغ شد.

وی گفت: ۳۰۰ میلیون تومان آورده شهرداری از محل اعتبارات عمرانی استان در نهایت منجر به اجرای پروژه ای در شهر می شد و تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان از درآمدهای داخلی به تیم ایرانجوان در نهایت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک به ورزش خارگ بود که متاسفانه نایب رییس شورا هم به درستی اظهار کرده که جوانان خارگ از آن بی نصیب شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ اضافه کرد: آقای علی پور اشاره به جابه جایی و انحراف بودجه کرده اما لازم است یادآور شوم که در طول ۵ سال گذشته، سال ۹۶ تنها سالی بودکه شهرداری به شورا متمم بودجه ارائه داد و انحرافات خود را طبق قانون اصلاح کرد و این عمل در سال ۹۷ و درموقع ارائه متمم قابل رفع می بود و انحرافی را در تفریغ بودجه نشان نمی داد.

وی اظهار داشت: عموم مردم هم می دانند مصوبه به مفاد صورتجلساتی اطلاق می‌شود که توسط کمیته انطباق متشکل از فرماندار، نماینده حقوقی استاندارد، نماینده حقوقی دادگستری و... تائید شده باشد که پس از تائید کمیته تبدیل به مصوبه و قانون محلی می شود.

باقری ادامه داد: تاکنون مصوبه یا قانون محلی در خصوص کمک به تیم ایرانجوان گذرانده نشده و فقط این موضوع در دو جلسه مطرح وصورتجلسه شده است که توضیحات آن در بالا داده شده است. مستحضرید قانون یک بار تصویب می شود نه چندبار در بازه های زمانی مکرر و مختلف؛ ضمن اینکه این قانون محلی یا مصوبه در نهایت می بایست توسط شورا جهت اجرا به شهرداری ابلاغ کتبی شود و تا ابلاغ نشود هیچ قانون محلی توسط شهرداری قابل انجام نخواهد بود.

وی گفت: احتمالا عضو شورا سهوا نسبت به درج مطلب با عنوان چندبار مصوبه شورا اشاره کرده است و در تاریخ ۱۸ دیماه ۹۶ شورا هیچ‌گونه جلسه ای نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ اضافه کرد: در مصاحبه آقای علیپور ذکر شده که چرا مصوبه به کمیته انطباق ارسال نشد. در حالیکه این موضوع کذب محض است و تمامی صورتجلسات طی نامه های مندرج در بالا به فرمانداری ارسال شده است.

وی بیان کرد: عضو شورا اظهار کرد که چرا موضوع با سه رای تصویب و ارسال و از همه پنهان نگه داشته شده، در این باره باید به عرض برسانم که برخلاف دوره های قبل، وزارت کشور در جهت وحدت رویه همه شوراهای کشور نسبت به ابلاغ فرم یکسان و همچنین دفتر ثبت دستی صورتجلسات اقدام کرده و تمامی صورتجلسات شورا هم در فرمهای مخصوص و هم در دفاتر ثبت و به امضای همه اعضا(چه مخالف و چه موافق) رسانده می شوند. احتمال می رود عضو محترم شورا دقت کافی و وقت وافی جهت مطالعه صورتجلسات و دفاتر را هنگام امضا نکرده است.

باقری ادامه داد: همانگونه که در ابتدای سال ۹۷ جلسه گزارش عملکرد شورا را برگزار کردیم و با مردم شفاف سخن گفتیم و این رویه همچنان ادامه خواهد داشت و یقیناً در شورا هیچ موضوعی پنهانی از مردم وجود ندارد و از همین جا اعلام میدارم تا زمانی که بنده در هیات رییس شورا هستم تمامی جلسات شورا علنی بوده و احدی از همشهریان عزیز می تواند با حضور در جلسات از کم و کیف موضوعات و نحوه مشارکت اعضا در مباحث آگاهی داشته باشند و عملکرد وکلای خود را در پارلمان محلی مورد ارزیابی قرار دهند.

وی افزود: در مطالب عضو شورا عدم حضور تیم فوتسال در زیرگروه لیگ فوتسال کشور را عدم همکاری ۵ میلیون تومانی عنوان کرده که لازم می دانم به ایشان یادآور شوم شورا و شهرداری مساعدت مبلغ ۱۰ میلیون تومان را به تیم مذکور مصوب کردند فلذا عدم حضور تیم فوتسال از عدم مساعدت شورا یا شهرداری نبوده است.

باقری ادامه داد: علیرغم وجود مشکلات مالی در شهرداری در طول سال گذشته در سایر حوزه ها نیز کمک های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: تمام مکاتبات و صورتجلسات و اتفاقات موضوع پیش گفته به شرح فوق بود اما حال که عدم همراهی و حاشیه سازی برخی از اعضای محترم شورا باعث از دست دادن این اعتبار شد، آیا دردی از زخم کهنه جوانان خارگ دوا شد؟ آیا اعضای محترم در کمک به شهرداری و با پیگیری مطالبات در تهران و ...اعتباری را به درآمد شهرداری اضافه کردند؟

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: با توجه به همه مشکلات و موانع سرراه در طول چند ماهه گذشته در حوزه های مختلف عمرانی، نظم و انضباط اداری و مدیریت نیروی انسانی و امورمالی و خدمات شهری اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی افزود: به نظر می رسد برخی از تحرکات اعضای شورا در راستای قفل کردن سیستم و جلوگیری از روند پرشتاب شهرداری در اجرای وظایف سازمانی خود باشد که امیدوارم این عزیزان از لجاجت و حواشی دست بردارند و در این روند پرشتاب مشارکت خود را در عمل که نه در حرف اثبات کنند.






نظـــرات شمـــا