کد خبر: 23460
تاریخ انتشار: سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 - 08:55   23 April 2019
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: با توسعه زیرساخت ها و تلاش ورزشکاران، جایگاه ورزش استان که در سنوات گذشته 27 کشور بود، بهبود یافته و جزو 15 استان برتر کشور هستیم، ضمن اینکه در برخی رشته ها مثل قایقرانی، بیسبال و سافت بال جزو 3 استان برتر کشور هستیم و بعضا ورزشکاران استان دارای مدال های بین المللی هستند.

 

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ احمد بهروزیان فر ادامه داد: اگر در سالیان گذشته تلاش هیات ها و ورزشکاران درخصوص مدال های کشوری بود؛ امروز کسب مدال های آسیایی و بعضا رقابت های بین المللی نیز مورد توجه قرار گرفته و افتخارات خوبی نصیب استان کرده است.

 

6 میلیارد کمک نقدی به هیات های ورزشی

بهروزیان فر با بیان اینکه حمایت از هیات های ورزشی در دستور کار است تا در نیمه نخست امسال دغدغه اعزام و شرکت در مسابقات کشوری نداشته باشند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 6 میلیاردتومان کمک نقدی به هیات های ورزشی استان و شهرستان ها صورت گرفت که این جدای از برخی کمک های موردی دیگر بوده، افزون بر آن واگذاری فضاهای ورزشی به هیات ها توانسته منبع درآمدی دیگری برای آنها باشد و امسال نیز این کمک ها ادامه می یابد، هرچند هزینه های ورزش استان بیش از اینهاست.

وی با اعلام اینکه حمایت از نمایندگان ورزش استان در لیگ های کشوری و قهرمانان از اولویت های اصلی اداره کل ورزش و جوانان می باشد، تصریح کرد: همچنین در سالجاری خرید تجهیزات ورزشی در دستور کار است که بخشی از آن به زودی در اختیار هیات ها و ورزشکاران قرار می گیرد.

پرونده پروژه های ناتمام ورزشی استان بسته می شود

بهروزیان فر با اشاره به توسعه زیرساخت های ورزشی استان طی 4 سال گذشته اظهار داشت: به مناسبت های مختلف 40 پروژه ورزشی در استان با حضور وزیر یا استاندار به بهره برداری رسیده و سه بار حضور وزیر در استان جهت بهره برداری پروژه ها نشان از اهمیت فعالیت ها در استان بوده و حسب قولی که به وزارت و استاندار داده ایم، تلاش داریم پروژه های ناتمام ورزش استان را در سال جاری به پایان برسانیم.

به گفته وی، حدود 40 پروژه ناتمام شامل سالن های ورزشی، زمین چمن یا مینی فوتبال، تنیس خاکی، خوابگاه و سکوی تماشاچیان در این راستا می باشد.

100 پروژه ناتمام روی دست ورزش استان مانده بود

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 92 نزدیک به 100 پروژه نیمه تمام روی دست ورزش استان مانده بود که تکمیل آنها در آن سال به 100 میلیاردتومان نیاز داشت و بعضا از نظر توجیه ورزشی دارای ایراداتی بود، از این رو با اولویت بندی های پروژه هایی که ورزش استان نیاز بیشتری به آن دارد، تکمیل آنها در دستور کار قرار گرفت.

بهروزیان فر افزود: در این راستا تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر، استخر کوثر که مدتها زمین مانده و امروز امکان برگزاری مسابقات بین المللی دارد، پیست تارتان، تکمیل سکوی تماشاگران، زمین شماره دو و سه و محوطه سازی مجموعه ورزشی شهید بهشتی که به عنوان چشم ورزش بوشهر دارای نواقص زیادی بود، طی سال های گذشته اجرایی شد.

وی ادامه داد: بهره برداری از ورزشگاه شماره 2 گناوه و بهسازی سالن فجر بوشهر، بازسازی خوابگاه ورزشکاران بوشهر، تکمیل مجموعه ورزشی کنگان و عسلویه، خوابگاه ورزشکاران برازجان، گناوه، کنگان، جم و افتتاح خوابگاه دشتی در هفته دولت از دیگر پروژه های زمین مانده استان بود که تکمیل آن در اولویت قرار گرفت و به نتیجه رسید.

از پیست بین المللی قایقرانی تا سالن 5 هزار نفری بوشهر

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به پیگیری برخی پروژه های مهم استان در سفر پایان سال گذشته هیات دولت، اظهار داشت: 70 میلیاردتومان برای تکمیل پروژه های ناتمام استان اختصاص یافت.

وی از پیگیری دو پروژه اولویت دار استان در این سفر خبر داد و گفت: با پیگیری اداره کل ورزش و استاندار، احداث پیست بین المللی قایقرانی با هدف تبدیل بوشهر به قطب این رشته در کشور طی سفر رییس جمهور مورد موافقت قرار گرفت.

وی با اشاره به جانمایی این پروژه در دهکده گردشگری بوشهر تصریح کرد: طراحی پروژه انجام شده و در حال نهایی کردن موضوع تملک 2 هزار متری آن در دریا و خشکی هستیم و امسال این پروژه استارت می خورد.

بهروزیان فر با یادآوری اینکه تنها سالن چندمنظوره استان که امکان برگزاری مسابقات در سطح ملی و بین المللی دارد فقط سالن فجر بوشهر است خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته، در سفر هیات دولت احداث سالن 5 هزار نفری بوشهر مصوب شد و تلاش داریم هرچه زودتر زمینه اجرای آن در دو مکان پیشنهادی حاشیه بلوار امام علی(ع) یا مکانی در مرکز شهر که در اختیار اداره کل است، فراهم شود.

به گفته وی، احداث خانه ژیمناستیک و چند سالن سقف کوتاه نیز از اعتبار سفر هیات دولت برخوردار شده و پیگیر جذب آن و شروع عملیات اجرایی هستیم.

ورزش استان آماده میزبانی مسابقات ملی 14 تا 15 رشته ورزشی

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های استان طی سال های گذشته یادآور شد: با توسعه فضاها و امکانات خوابگاهی، امروز استان آمادگی میزبانی مسابقات کشوری و اردوهای تیم های ملی حداقل در 14 تا 15 رشته ورزشی دارد، حتی در برخی رشته ها نظیر والیبال ساحلی، فوتبال، دومیدانی، تیراندازی، شطرنج و قایقرانی امکان میزبانی مسابقات بین المللی در فضاهای ورزشی استان فراهم شده و بعضا در این خصوص طی سال گذشته تجربه های موفقی داشته ایم.

اجرای پروژه های ورزشی استان توسط نفت

وی از شروع پروژه های ورزشی توسط نفت با پیگیری نمایندگان استان خبر داد و گفت: اجرای 2 زمین چمن شهرهای آباد تنگستان و بادوله دشتی که پس از زیرسازی توسط شهرداری ها، ساخت آنها آغاز می شود، 10 زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی در دشتستان، سالن ورزشی بانوان گناوه به همراه 11 سالن ورزشی و 6 زمین چمن مصنوعی در شهرستان های جنوبی استان از جمله این پروژه ها می باشند.

پروژه هایی که در آستانه بهره برداری است

مدیرکل ورزش و جوانان استان درخصوص پروژه های آماده بهره برداری ورزش استان گفت: سالن های ورزشی روستاهای برکه چوپان کنگان، تنگمان جم، زمین چمن پرک کنگان، بهارستان جم و بردستان دیر، جایگاه ویژه ورزشگاه خورموج و خوابگاه ورزشکاران این شهرستان و سالن ورزشی بانوان دیلم در نیمه نخست امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی از برگزاری آئین تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان در هفته های آتی و اجرای المپیاد ورزش استان پیش از المپیاد کشوری به منظور آماده سازی ورزشکاران استان در ماه آینده خبر داد.

بوشهر، استان پیشتاز در ایجاد خانه های جوان

بهروزیان فر در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به افتتاح 3 خانه جوان در سال گذشته در شهرهای عسلویه، جم و انارستان بیان کرد: اکنون همه شهرستان های استان دارای خانه جوان هستند و استان بوشهر در این زمینه پیشتاز کشور می باشد، ضمن اینکه امسال برای تجهیز خانه های جوان اقدامات بیشتری صورت می گیرد.

منبع: خلیج فارس






نظـــرات شمـــا