کد خبر: 89258
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 شهریور 1402 - 19:25   4 September 2023
ارسال به دوستان
الف الف

یاداشت: ولید صفری

ورزش بوشهر: فوتبال بوشهر بدون چشم انداز در گرو افکار پوچ و غیر مسئولانه مدیران استانی اسیر است. فوتبالی که برای خیلی ها خاطرات خوبی را بوجود آورد و برای بعضی ها نردبانی برای سوءاستفاده و ارتزاق سیاسی و اقتصادی بود. آنچه را که امروز رویت می کنید بیشتر صفحات کمرنگ شده تاریخ چند دهه ورزش و علی الخصوص فوتبال بوشهر است که همه را در زمان خود متوقف نموده و اندیشه ایی در کالبد افکار دیده نمی شود.

بدون شک نمی توان تنها مسئولان را مقصر این داستان دانست بلکه فرآیند افکار و اندیشه پیشکسوتان و علاقمندان نسبت به ارزش ها بی تفاوت و تشابه زیادی به جامعه بیمار دارد که توان و قدرت لازم برای مطالبگری را از دست داده است.

متاسفانه بایستی اعتراف کنیم سواد اجتماعی بعضی افراد هزینه سنگینی برای جامعه ما در بر داشته و از این رو نمی توانیم به علت های متفاوتی که وجود دارد از آن جلوگیری نماییم. اجتماعی متظاهر و نادان که پیوست در قالب گروهی وارد کارزار می شوند تا جو فریبنده ایی را برای ما خلق نمایند تا ما همچنان در گمراهی مطلق سیر کنیم. روزگار ما تنها تاریخ ما نیست بلکه عملکردی برای فردای پیشرو است که بایستی زمینه ساز آن به نحو مطلوب باشیم که امروز بطور کلی از آن غافل شده ایم.

بدون رودربایستی باید اذعان کنیم که باخت جامعه بر می‌گردد به نبود فضای مناسب برای هم اندیشی و همفکری که بیشتر آن در عدم خودباوری و اعتماد بنفس است که اینگونه موجب ایجاد فاصله و عقیم امیدها شده است. به هر حال این احوال را تنها از خواستگاه مردمی می توان به روزهای خوش و مطلوب رساند.

 برای تطهیر ورزش و فوتبال بایست منطقی و مستدل اقدام کنیم تا هر چه سریعتر بتوانیم عقب ماندگی ها را جبران نماییم.






نظـــرات شمـــا