کد خبر: 15077
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 15:25   8 August 2018
ارسال به دوستان
الف الف

یادداشتی به بهانه 17 مرداد روز خبرنگار؛

ورزش بوشهر: تیغ برنده رسانه‌ها و خبرنگاران در جامعه اینقدر می‌تواند تأثیرگذار و سازنده باشد تا این رُکن سازنده چهارم روزی را برای خود دست و پا کند و در این روز چون چرخ آسیابی در دست سیاسیون بچرخد و با تکیه بر 17 تاریخ‌ساز مرداد بخودش دلداری بدهد که ما هنوز زنده هستیم و در روزهائیکه نان نیروی شگرف رسالت را بقول فروغ مغلوب کرده است، در کوچه پس کوچه‌های قدیمی شهر  قدم زدیم و بودن را در بُهت نگاه دیر باور عبدو تجربه کردیم و نهال ماندن را در خط قرمزهای اوراق گنگ و سرخورده امروز و فردای خود تجربه کردیم.

از یک تا بی‌نهایت هر دردی که دوای دردش نزد خودمان بود و در تاقچه اتاق پنجدری مادربزرگ کنار دیوان حافظ چشم براه فال گره‌گشاری لسان‌الغیب بود تا بیت ما که دادیم دل و دیده به طوفان بلا، گو بیا سیل غم و خانه زبنیاد ببر را جوری دیگر برای ما تفسیر کند.

این روز برای ما مبارک است چون احساس می‌کنیم روی میز و صندلی آنچنانی در کنار مسئولان با پیشخوان پر از موز و گیلاس و انگور هنوز زنده‌ایم، در دنیای گرانی کاغذ و جوهرهای نایاب قلم تصمیم گرفته‌ایم صفحات روزنامه‌مان را روی مدار فضای مجازی فیکس کنیم، امروز که از خانه بیرون آمدم کنار دکه‌های روزنامه‌فروشی دیگر بوی کاغذ را با بوی سیگار‌های جور واجور دکه‌ها به معامله گذاشته بودن. بهرحال این روز می‌تواند بزرگ و مبارک باشد اگر بتوانیم در آن بزرگی کنیم.






نظـــرات شمـــا