کد خبر: 17215
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 شهریور 1397 - 23:44   9 September 2018
ارسال به دوستان
الف الف

ورزش بوشهر: ایرانجوان بوشهر در گام نخست در لیگ دسته دوم کشور به تساوی بدون گل خانگی دست یافت.

  

به گزارش "ورزش بوشهر"؛ غریبانه ترین و مظلوم ترین و در عین حال بومی ترین  ایرانجوان تاریخ یکشنبه 18 شهریور ماه 97 با کلی حاشیه و کدخدامنشی به میدان رفت، در روزی که سکوها خالی و اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه بیشتر در سکوت بودند.

ایرانجوان با کوهی از جوان با انگیزه مقابل تیم داماشی قرار گرفت که با برنامه ریزی دقیق و برپایی اردوهای منظم برای پیروزی به میدان آمده بود و در نود دقیقه حاکم مطلق میدان بود اما دوندگی های بی امان جوان های ایرانجوان و پرس شدید در زمین خودی مانع از حرکات داماشی شد که از دفاع بازیسازی را شروع میکرد و سعی در باز کردن روزنه از جناحین و عمق ایرانجوان بود.

ایرانجوان در تمام مدت بازی جلوی هجده قدم خود خیمه زده بود و با دفاع لایه به لایه یا به نوعی اتوبوسی تمام راه ها را بسته بود و قرار دادند مهاجمین سرعتی در کناره ها و همچنین توپ گیری های غلامی در جلوی هافبک ها سعی در استفاده از ضد حملات داشت اما سرعتی های ایرانجوان نتوانستند بهره لازم را ببرند و گاهی با بی تجربگی و گاهی هم با ناهماهنگی براحتی از موقعیتهای می گذشتند. داماش نیز در چندین موقعیت در نیمه اول از کناره ها و همچنین عمق خطرناک ظاهر شد و می رفت که به گل برسد اما درخشش دروازه بان بی نقص ایرانجوان علی ملایی و همچنین مدافعین این تیم مانع از فروپاشی شدند.

نیمه دوم نیز همانند نیمه اول دنبال شد و هر دو تیم با همان تاکتیک نیمه اول بازی کردند. ایرانجوانی ها با پر کردن میانه میدان و دوندگی های زیاد مانع از بازیسازی داماشی می شدند تا در اواخر بازی داماشی ها بازی مستقیم و ارسال توپهای 30 - 40 متری را در دستور کار خود قرار دادند که در چند صحنه تا یک قدمی گلزنی پیش رفتند اما هر بار صالحی دروازه بان ایرانجوان ایستادگی کرد. تا ایرانجوان به حداقل امتیار ممکن برسد.

احسان اسدزادی و قدرتیان در مرکز که گاها با کمک غلامی و نادری - محمدرضا احمدی نیز بهمراه رضا حسن پور در راست و حسین غریبی با کمک چاپی با زوج سازی که کرده بودند عمق و راست و چپ ایرانجوان را بسته بودند . در مرکز دفاع هم محمدی و سبیلی تمام توپها را دفع میکردند تا حرفی باقی نماند.

هر سه تعویض ایرانجوان بموقع بود اما تعویض سوم علامت سوال هایی را در پی داشت که باعث نشست تیم نیز شد و داماش در آن لحظات با استفاده از این تعویض بیشتر و بهتر روی دروازه ایرانجوان ظاهر شد و اگر کمی خوش شانس بودند به گل هم می رسیدند. ورود داوود جنه به جای محمدرضا نادری باعث شد که میزان دوندگی ایرانجوان در مرکز زمین و خط حمله حفظ شود، تعویض دوم هم ورود محمدرضا پولادی بجای محمد غلامی بود که با توجه به خستگی غلامی و همچنین افزایش خلاقیت و پابه توپ بودن پولادی در میانه زمین مثبت بود و اتصال خط حمله و میانی تقویت شود. اما تعویض سوم با توجه به دوندگی های بی امان چاپی و خسته شدن وی ورود یک بازیکن انرژیک را می طلبید تا از دوندگی های ایرانجوان کم نشود موضوعی که مهمترین فاکتور اثربخش ایرانجوان در این دیدار بود که با دوندگی زیاد جلوی برنامه های داماشی گرفته شد. اما با ورود ماهینی که عملکردی کند داشت باعث شد که از توان ایرانجوان کاسته شود و داماشی ها از همین موضوع استفاده کردند فشار بیشتری به ایرانجوان وارد کردند. که با خوش شانسی ایرانجوانی ها روبرو شدند.

این تیم می تواند حرفهایی برای گفتن داشته باشد البته اگر کمی شجاعت بیشتر چاشنی کار خود کند و تدبیری در رسیدن به گل هم در دستور کار قرار بگیرد. همچنین با اضافه شدن چند بازیکن با تجربه که می تواند به تکامل این تیم کمک شایانی کند .

 

ترکیب ایرانجوان بوشهر:

علی ملایی-حسین محمدی-حسین غریبی-محمدرضا احمدی-احسان اسدزادی-علی سبیلی دشتکی-عباس چاپی(محمدجواد ماهینی"83")-حسین قدرتیان-حمیدرضا نادری(داوود جنه"66")-رضا حسن پور قلایی-محمد غلامی(محمد پولادی"72")

سرمربی: ؟

مربی: بهنام سرتلی زاده

 

ترکیب داماش گیلان:

جاسم یاسرالهی-امیر تیز رو-محمد طالبی(جابر نصری"80")-مرتضی حیدری-سعید باقر پسند-مصطفی آقاجانی-میثم میرپسندیده-علیرضا توکلی(میلاد پورصف شکن"68")-محمد مختاری-امید قربانی-محمد رستمی

سرمربی: سیامک فراهانی






نظـــرات شمـــا